Upis u toku!

Ledeni sever kroz prizmu integrativne nastave

26.12.2019.

Implementacijom integrativne nastave učenici prvog razreda su se protekle nedelje bavili istraživanjem severnih zanimljivosti sa aspekta različitih nastavnih predmeta. Kao polazna osnova uzet je odlomak iz dečije enciklopedije „Ledeni sever“ čijom interpretacijom su učenici bili u prilici da saznaju mnoštvo interesantnih činjenica o životu i radu Eskima. Primenom obrazovnog softvera MozaBook omogućen im je virtuelni obilazak eskimskog naselja i analiziranje materijala od kojih su sačinjene kuće ove zanimljive grupe ljudi. Naročitu pažnju privukao im je nekadašnji način prevoženja Eskima kojim se, kako su samostalno zaključili, doprinosi smanjenju zagađenja vazdušne sredine, što je od velikog ekološkog značaja za životnu sredinu.

Prilikom upoznavanja sa specifičnostima klimatskih uslova ledenog severa akcenat je stavljen i na postojanje lednih santi. Tim povodom sa učenicima je u cilju sticanja opšte kulture napravljena i kraća digresija kroz upoznavanje sa značajnim podacima o putničkom brodu koji je 1912. potonuo zbog neblagovremenog opažanja jednog ovakvog brega. Demonstriranjem trodimenzionalnog modela dostupnog u okviru MozaBook obrazovnog softvera učenici su pogledali simulaciju potapanja Titanika i uvideli opasnost koja može nastati usled udara broda u santu leda.

Tematika ledenog severa takođe je inkorporirana i u aktuelne matematičke sadržaje. U tu svrhu realizovana je aktivnost pod nazivom „Ledeni matematički obračun“ u okviru koje su učenici rešavali tematski usklađene tekstualne zadatke na četiri nivoa složenosti. Prvi nivo „Matematički pingvini“ obuhvatao je rešavanje jednostavnijih tekstualnih zadataka sa jednom računskom operacijom. Ostali nivoi: „Izgradnja iglu naselja“, „Ledeni matematički sever“ i „Ledene mozgalice“ sadržali su složenije tekstualne zadatke sa više računskih operacija, zadatke koji su zahtevali osmišljavanje tekstova zadataka na osnovu datih uslova i logičke zadatke koji su iziskivali i primenu složenijih metoda rešavanja, poput metode razlikovanja slučaja i geometrijskih mesta tačaka.

Završna aktivnost koja je učenicima pričinila najveće zadovoljstvo odnosila se na upotrebu interaktivnih knjiga u nastavi. Putem aplikacije Ice Age AR – Collison Course učenici su oživeli svoje omiljene junake i poveli ih u uzbudljivu šetnju po niskim temperaturama služeći se digitalnom čarolijom.

Dokument (PDF)


Pratite nas!

Kontakt podaci

ulica Čočetova 3M
Jagodina,
Republika Srbija

Telefon: 062/798 799
Email: info@crnjanski.rs
Website: www.crnjanski.rs

Lokacija